GØR DIN FORENING MERE RELEVANT

Vil du stå i spidsen for en attraktiv forening, der skaber værdi for mange mennesker og tiltrækker frivillige, nye medlemmer, økonomiske tilskud og opmærksomhed?
Så må du stille skarpt på din forenings evne til at skabe værdi i lokalsamfundet, og se perspektiverne i at indgå i partnerskaber med andre foreninger og din kommune.

Ikke frivillige kommunalarbejdere

Baseret på bogen ”Forandring i forening” sætter Torben Stenstrup fokus på foreningernes muligheder for at engagere sig i partnerskaber og projekter, som både gør noget godt for omverdenen og samtidig styrker foreningen.
Men vel at mærke på en måde, så de foreningsaktive ikke bliver frivillige kommunalarbejdere. Det er helt centralt, at foreningerne indgår aftaler, der bygger på den logik og motivation, der driver de frivillige, og ikke uforvarende kommer til at forpligte sig til opgaver, de ikke har lyst til.

Foredraget bygger på bogen "Forandring i forening" og et praksiskendskab til spændingsfeltet mellem den kommunale virkelighed og de folkeoplysende foreningers verden.

Målgruppe:

Ildsjæle, projektmagere, folkeoplysningsudvalg og andre med interesse for folkeoplysning, frivillighed og civilsamfund.

Foredraget giver

• Inspiration til nye projekter og partnerskaber
  • Retningslinjer til et succesfuldt partnerskab med kommunen
  • Forslag til hvordan du kan gøre din forening mere relevant for dit lokalområde

Pris og varighed

Foredraget varer ca. 90 minutter

Prisen på foredraget afhænger af arrangementets størrelse, og landsdelen hvor det bliver afholdt. Kontakt os, for et uforpligtende tilbud.