Tavlebaggrund2.jpg

SCROLL DOWN

Fundraisingkursus målrettet til skoler

30. OKTOber 2017 kl. 9.30 - 15.30

Sådan søger du fonde og puljer om tilskud til skolebyggeri og læringsfaciliteter

Mandag den 30. oktober 2017 kl. 9.30 – 15.30 i Næstved

Har din skole vokseværk?

Står du i spidsen for en uddannelsesinstitution, der har behov for at udvide eller opgradere de fysiske rammer for at kunne rumme alle elever eller understøtte en særlig pædagogisk eller didaktisk tilgang? Eller har I brug for nyt inventar, læringsmidler eller en særlig udsmykning, der kan styrke elevernes læring, trivsel og personlige udvikling? Så er her et særligt kursus, der giver stor indsigt i arbejdet med at skaffe ekstern medfinansiering fra fonde og puljer, og styrker jeres position i kampen om at komme i betragtning til en almennyttig donation.

Et eksklusivt og målrettet kursus

Det er to meget erfarne fundraisere, der med hvert sit afsæt i skoleverdenen og det folkeoplysende foreningsliv, bidrager med viden, egne erfaringer og perspektiveringer til en lille deltagerkreds på maksimalt 16 kursister. Kurset sætter således fuld fokus på projekter indenfor undervisningsområdet og går særligt i dybden med aspekter vedr. fundraising indenfor bygge- og anlægsprojekter. Underviserne lægger vægt på at skabe dialog og perspektivering i forhold til deltagernes egne projekter og udgangspunkter.

Målgruppe

Kurset henvender sig til nøglepersoner, der på såvel offentlige som privat funderede uddannelsesinstitutioner, har interesse og ansvar for fundraising

Tilmelding og praktiske oplysninger

Kurset finder sted mandag den 30. oktober kl. 9.30 - 15.30 i Foreningsudviklernes lokaler i Den gamle Isfabrik, Brandtsgade 13, 4700 Næstved. Parkeringsmuligheder i gården og 10-15 min. gang fra Næstved Station.
Kursuspakken indeholder: Undervisning, morgenkaffe, let frokost, eftermiddagskaffe, samt tre bøger: ”Tak for donationen, Hr. Fond”, ”Forandring i forening” og ”På Herlufsholm – en dans med eliten”.

Pris for deltagelse: 2.500 kr. + 25% moms pr. deltager. Yderligere deltagere fra samme organisation koster 2.200 kr. + 25% moms. Faktura fremsendes efter tilmelding til anført mailadresse eller EAN nummer. Deltagelse fordrer rettidig betaling, ellers overgår pladsen til andre. Der kan max være 16 personer. Ved overtegning er det tanken at dublere kurset i løbet af efteråret 2017. Deltagerbrev fremsendes på mail en uge før kurset.

Sidste frist for tilmelding er 18. oktober 2017.

Tilmeldingsformular:

En intensiv kursusdag med Klaus Eusebius Jakobsen og Torben Stenstrup:

Anne mette fugleholm.jpeg

Kursusindhold:

• Præsentation af deltagere og projektideer
  • Skarpe pointer om fundraising
  • Strategisk projektudvikling, der skaber værdi for mange
  • Projektbeskrivelse og bilagsmateriale
  • Faser i et byggeprojekt set i fundraising perspektiv
  • Indsigt i fonde og puljers kontekst og tænkning
  • Udvælgelse af de rette fonde og puljer samt vinkling af projektet
  • Den gode ansøgning og dialog med fonde og puljer