Værktøj.jfif

Her finder du redskaber, der hjælper dig som frivillig

Den attraktive forening Forening for alle

REDSKABER TIL BRUG VED FRIVILLIGT FORENINGSARBEJDE

Som supplement til nogle af vores bøger har vi udviklet en række skabeloner og dokumenter, som du er velkommen til at benytte frit til inspiration for dit eget foreningsarbejde

DAF bøger.jpg

REDSKABER TIL
Den attraktive forening

REDSKABER TIL
Den attraktive forening

Forandring i forening, er bogen til dig der gerne vil være bedre til at skabe partnerskaber mellem kommune og forening

DEN ATTRAKTIVE FORENING

Bogen understøttes af en fiktiv case - Foreningen Børns Natur.

Her på siden finder du en lang række dokumenter, der giver konkrete bud på anvendelse af mange af de ledelsesredskaber, der er beskrevet i bogen.

FORENINGEN BØRNS NATUR (FIKTIV CASE)

Foreningen Børns Natur har til formål at styrke børns forbundethed med naturen gennem naturaktiviteter, friluftsoplevelser og naturpleje. Foreningen har 80 børn i alderen 5 til 17 år som medlemmer og drives af 20 unge og voksne frivillige. Foreningen hører til i X-Købing Kommune og har base i en lille hytte med gode faciliteter på kanten af et stort og spændende naturområde, der ligger lige udenfor X-Købing By. Foreningen har vind i sejlene, et stort uudnyttet potentiale og mange spændende projekter og planer for fremtiden. Men samtidig er der selvfølgelig også en masse udfordringer og udviklingsmuligheder i forhold til foreningens organisering og ledelsesmæssige landskab.

FFA-række2.JPG

Redskaber TIL
Forening for alle

Redskaber TIL
Forening for alle

FORENING FOR ALLE

Bogen henviser til en række formularer og skemaer, som du her fra siden kan downloade og anvende i arbejdet med at skabe bedre inklusion af børn og unge med særlige behov i din forening.