Frisk fra trykken

Torbens nye bog ”Forandring i forening” landede i dag på kontoret og skabte travlhed og stolthed.
Bogen er skrevet til ildsjæle i foreningslivet, der har lyst til at etablere eller forbedre samarbejdet med den lokale kommune eller indgå i partnerskaber med andre.

Du kan se mere om bogen her

”Kom nu ud af klubhuset og engagér jer i samfundet”, siger Torben og fortsætter: ”Foreningerne skaber masser af værdi allerede, men der er brug for at fortælle det højt og at indgå i nye samarbejder, som både motiverer de frivillige i foreningen og samtidig skaber værdi lokalt.”

Du kan se mere om Torben her

Perspektiv og inspiration

Bogen giver masser af perspektiv og inspiration til foreningslederne: hvorfor skal min forening samarbejde, hvad motiverer de frivillige, hvad kan et partnerskab handle om, og hvordan opnår jeg anerkendelse hos kommunen? Udover masser at baggrundsmateriale og tips og tricks til hvordan du som foreningsleder kommer i gang, indeholder bogen også et katalog med 17 konkrete forslag til temaer for partnerskaber mellem en forening og kommunen.

For at sætte fokus på bogen, skriver vi 7 indlæg over sommeren. De handler om de vigtigste tanker, der ligger til grund for bogen. Vi kredser om følgende 7 emmer:

1. 10 pointer om forandring i forening
  2. Frivillighed er nøglen til morgendagens velfærd
  3. Motivation af frivillige
  4. Temaer for foreningers værdiskabelse
  5. Kommunen fyrer op under frivilligheden
  6. Ny energi i folkeoplysningen
  7. Partnerskaber mellem foreninger og kommuner

Vi håber der bliver travlhed ved postkassen og Torben glæder sig til at komme ud og holde en masse oplæg i kommuner og foreninger over hele landet.