Inspiration og udfordring

Vi holder oplæg for små grupper og store forsamlinger om emner, der kan styrke foreningens slagkraft og rækkevidden af det frivillige arbejde. Vores foredrag tager tit udgangspunkt i vores bøger, men vi taler om alt muligt, der har med foreningsliv, folkeoplysning og fællesskaber at gøre.

Vores oplæg taler altid ind i jeres sammenhæng, og vi gør meget ud af lave en grundig forventningsafstemning, så vores indlæg understøtter jeres arbejde. Vi sætter os altid ind i, hvem målgruppen er og hvilken virkelighed, I står overfor. Og vi forsøger at bruge eksempler og begreber, som I kender fra jeres virke.

De fleste oplæg varer ca. 2 timer, men vi kan holde korte pep-talks og længere workshops. Vi har gode erfaringer med en tilgang, der veksler mellem oplæg, øvelser og dialog. Vi har meget på hjerte og sætter et højt tempo for at skabe engagement i deltagerkredsen.

Vi holder fx foredrag om:

• Fundraising til projekter

• Foreningsudvikling og ledelse af frivillige

• Partnerskaber og værdiskabelse lokalt

• Inklusion af børn og unge med særlige behov i foreningslivet

• Kommunikation når foreningen er i alarmberedskab

opgaver vi har løst

Vi har holdt et utal af foredrag og oplæg for foreningslivet i kommuner i Frederikssund, Tårnby, Halsnæs, Sønderborg, Hjørring, Viborg, Horsens, Odense, Roskilde, Faaborg-Midtfyn, Nordfyn, Langeland, Ringsted, Vordingborg, Odsherred, Faxe, Dragør, Hedensted, Morsø, Middelfart og mange flere.

Vi har også bidraget i masser af lokalforeninger og landsdækkende organisationer som fx DIF, DGI, DUF, DFS, Dansk Oplysnings Forbund, DcH Danmark, ORA, FORA, Senior Erhverv, AFS Interkultur Danmark, Dansk Journalist Forbund og mange flere.

Vores foredrag skal give foreningslivets ildsjæle inspiration og lyst til at prøve nye ideer af

Kontakt Torben for at drøfte temaet for et foredrag hos jer. Vi vil gerne høre om målgruppen og hvad I ønsker at opnå med vores oplæg.