penge til drømmeprojekter

Vi hjælper foreninger med at udvikle og beskrive gode projekter, der gør en forskel for foreningens medlemmer/frivillige og samtidig styrker civilsamfundet. Vi peger på relevante fonde og puljer og giver input til udformningen af gode ansøgninger. Fonde og puljer vil have den direkte dialog med dig som ambitiøs og engageret ildsjæl i en forening. Gennem vores arbejde styrker vi dig og din forening, så I med større sandsynlighed kan opnå ekstern medfinansiering og realisere jeres drømmeprojekter.

Vi arbejder på timebasis og tager aldrig en procentdel af det opnåede tilsagn i honorar. Det er sjældent, at vi skriver projektbeskrivelsen og ansøgningerne. I stedet taler vi gerne med hele bestyrelsen om den forestående opgave og giver en masse konkrete råd, når I skal i gang med at søge penge til et større projekt. Vi giver gerne feedback på jeres tekster, kommer med forslag til fonde og puljer, der er oplagte at søge, og understøtter jeres proces undervejs. Vi bidrager ofte med 3, 10 eller 20 timers konsulentarbejde i forbindelse med et projektforløb.

Sådan kan vi understøtte dit arbejde:

• Køb “Tak for donationen, Hr. Fond” eller deltag på et af vores kurser

• Fysisk eller online rådgivningsmøde med bestyrelse/projektgruppe

• Feedback på Projektide, Projektbeskrivelse og Ansøgninger

• Forslag til fonde og puljer samt strategi for fundraisingarbejdet

• Øvrig rådgivning vedr. projektforløb og samarbejde med fonde og puljer

Vores erfaring

Torben har over 25 års erfaring med ansøgninger om foreningsprojekter til private fonde og offentlige puljer. Vi har igennem årene bidraget til at skaffe mange millioner kroner til byggeri, anskaffelser, uddannelsesforløb, arrangementer, frivilligkapacitet, aktiviteter og udviklingsprojekter.

opgaver vi har løst

Vi har i årenes løb givet 3 timers feedback (skriftligt) på materiale, som en lang række lokalforeninger og landsorganisationer har sendt til os. Vi har understøttet fundraisingarbejdet både enkeltstående og i langvarige relationer hos bl.a. Sølund Musikfestival, Naturvejledning Danmark, Veteranstøtten, Klub Næstved, Københavns Lærerforenings Kolonier og KFUM-Spejderne.

Illustration: Bettina Brønnum Reimer

Succesfuld fundraising handler om at vinde Sympati og Tillid. Fonde og puljer skal fatte sympati for projektets ide og den værdi, der kan skabes for målgruppen. Samtidig forudsætter et tilsagn, at bidragsyderen har tillid til dig, bestyrelsen og foreningen som den rette modtager af pengene - og til at I “kan levere det lovede”

Foreninger søger ofte om midler til byggeri og anskaffelse af grej og udstyr til kerneaktiviteterne