konsulentopgaver og projekter

Vi løser en lang række konsulentopgaver og er med til at udvikle og realisere større projekter hos en stribe foreninger. Vi bidrager fx løbende med strategisk sparring for en række bestyrelser og ledelser i landsforeninger, herunder om partnerskaber, nye indtægtskilder og forretningsområder samt organisationsudvikling. Derudover deltager vi ofte aktivt med udviklingsarbejde for at realisere de leverancer og aktiviteter, som er kernen i større udviklingsprojekter, vi har været med til at beskrive og skaffe midlerne til.

Eksempler på bidrag er:

• Udvikling af undervisnings- og aktivitetsmaterialer

• Projektledelse, interessentvaretagelse og rapportering

• Skriftligt materiale (fx partnerskabsstrategi el. analyser)

• Internetbaserede surveys og telefoninterviews

• Samarbejds- og procesaktiviteter

• Økonomiopgaver og medlemssystemer mv.

opgaver vi har løst

Vi har i projektet NaturligVis på Koloni sammen med Københavns Lærerforenings Kolonier udviklet materialer til at stimulere børns naturvidenskabelige indsigt i forbindelse med et ophold på en af foreningens 29 sommerkolonier.

Vi udvikler lærings- og naturformidlingsforløb i projektet En naturvidenskabelig rejse langs Susåen sammen med Foreningen Kongskilde Naturcenter.

Vi yder projektstøtte og deltager i udviklingsopgaver i projektet Krible Krable for børn på 0-9 år og Mikro Science Festivalen for børn på 0-6 år sammen med Naturvejledning Danmark.

Vi udvikler medlemsbegrebet i aftenskolen og bidrager til at opbygge en ny kultur med mindst 200 medlemmer og 10 frivillige i DOF Næstved Aftenskole.

Vi kobler vores fagligheder og tænker strategisk - men vi er også ofte med til at omsætte de vilde ideer til konkrete resultater