naturen som ramme om sårbare målgrupper

Vi laver forløb og arrangementer, hvor du som frivillig leder i en forening eller ansat i en kommunal institution kan få en god oplevelse i naturen med en målgruppe af sårbare mennesker, som du har ansvaret for.

Naturen er for alle! Med fokus på hjælpemidler, tilpasset program, nedsat tempo og pauser har vi gode erfaringer med at skabe oplevelser i naturen for sårbare målgrupper. Samvær med andre ligesindede og tid til fordybelse og forbundethed med naturen kan gøre underværker for den mentale og fysiske sundhed.

Vi laver aktivitetsforløb for målgruppen sammen med jer - eller vi kan tilrettelægge et kursus for fagpersonale og frivillige, som kan blive fortrolige med selv at arrangere naturforløb for egne målgrupper.

Naturforløb kan fx omfatte:

• En tur i skoven, hvor tempoet er lavt og der er tid til fordybelse og historier undervejs

• Ture med få udfordringer eller med mindre snak

• Ture med få bakker, men høj faglighed

• Et par timer omkring bålet

• Ture der er venlige for gangbesværede eller kørestolsbrugere

• Dine ideer og ønsker, der passer til jeres medlemmer eller brugere

Kontakt os for en dialog om jeres ønsker og forventninger, så vi sammen kan tilrettelægge en god oplevelse i naturen for den målgruppe, du har ansvaret for. Vi har gode erfaringer med, at der til disse forløb og arrangementer kan søges om midler fra fonde og puljer til at dække udgifterne.

opgaver vi har løst

Vi har lavet arrangementer i naturen sammen med bl.a. Propa - Prostatakræftforeningen og LEV samt vandreture for stress- og depressionsramte borgere i samarbejde med en række kommunale sundhedscentre. Desuden har vi lavet naturforløb for unge med multihandicap i samarbejde med STU. Vi har også lavet kurser i foreningsledelse for bestyrelsen i Klub Næstved, som er en unik forening for mennesker med udviklingshandicap.

Vores arrangementer og forløb i naturen for sårbare målgrupper har til formål at vise, at naturen i Danmark er for ALLE. Også i praksis.