TAK FOR DONATIONEN HR. FOND

"Tak for donationen, Hr. Fond” er skrevet til dig, som er ildsjæl i det frivillige arbejde i en forening eller organisation i Danmark. Har du en idé til et projekt i en forening eller organisation, og mangler du bare lige penge til projektet? Så bør du læse bogen her!

Du får god hjælp på vejen - både med dit projekt og med dine fondsansøgninger. Men vær forberedt på, at du bliver udfordret. Du risikerer også at at dit projekt bliver både større og vildere, og at din forening eller organisation ikke er den samme, når du har gennemført dit projekt. Når du har læst bogen er det hensigten at du er i stand til at beskrive et godt og slagkraftigt projekt, der kan styrke din organisation og gøre en forskel for en målgruppe af mennesker.

Derefter vil du kunne skrive en ansøgning til en fond eller pulje, som har bedre chancer for at komme igennem nåleøjet, så jeres projekt kan realiseres med en donation fra fonde eller puljer.

TAK FOR DONATIONEN PÅ INTERNETTET

"Gode råd om fundraising i foreningslivet"
Anmeldelse af Marie Gaarden fra DGI

"Tak for donationen Hr. Fond - ny bog om fundraising og projektudvikling"
Anmeldelser fra Center for frivilligt socialt arbejde

"Fondene vil mærke ildsjælen"
Artikel i Jyllandsposten, 2 januar 2012

"Tak for donationen, Hr. fond"
Anmeldelse fra Landdistrikternes fællesråd

"Millioner af kroner venter på folkeoplysningen"
Anmeldelse af Mai-Britt Tollund, fra Dansk Folkeoplysnings Samråd

Torben Stenstrup er forfatter, og har blandt andet skrevet Forandring i forening, og Tak for donationen Hr. fond - en håndbog om fundraising

Foredrag OM "TAK FOR DONATIONEN"

Et foredrag er en nem måde at gøre bogens indhold levende og tilgængeligt på. Undervejs gennemgår bogens væsentligste pointer

Udtalelser om "Tak for donationen Hr. Fond"

Læs denne bog grundigt. Gennemfør dens analyser på din egen forening og brug dens systematik når I skal ud at rejse penge.
— Lars Kolind. Bestyrelsesformand og forfatter
Bogen er både en hjælp til projektudformningen og til fondsansøgningerne
— Børne- og Ungdomsorganisationernes Samråd
Som titlen lover, er der råd om, hvordan man laver netop lige den ansøgning, der kan sikre adgang til velgørende fondes pengekister